onsdag 25. januar 2017

POGLAVLJE 6

Hebr. 10:26


Jer ako svojevoljno griješimo pošto smo primili spoznaju istine, više nam ne preostaje žrtva za grijehe.

Očito, ja poznajem taj biblijski stih jako dobro kao pušač ( vidi poglavlje  1 ) tražeči svim srcem  istinu i što je zaista jevanđelje. Gledajuč ga posebice, to je vrlo osuđujući stih. Izaziva mnogo panike. Poznato mi je. Izazvao je paniku u meni u mom ranom kriščanskom hodu. Čini se kao da se može izgubiti spasenje ako grešimo. ( pogledaj poglavlje 4 Vječna sigurnost )

Međutim, kada se pogleda u kontekstu onoga što se govori u Jevrejima, ispada da panika se preokrene u sigurnost. Što je KONTEKST koji se raspravlja u ovom dijelu Biblije?

Jevrejima je pismo napisano jevrejskom narodu koji su vjerovali  jevanđelje, bili su spašeni.  Pisac ih je zvao "braćo sveta," (Jevr. 3:1 )  Što se događalo tu? Oni su se vraćali NAZAD na Levitski Zakon. To uključuje žrtvovanje životinja. Kako se ovo zna?

A Krist se pojavi kao velesvećenik budućih dobara — po većem i savršenijem šatoru, ne rukotvorenome, to jest ne od ovoga stvorenja,

i ne po krvi JARACA i JUNACA, nego po svojoj krvi — te uđe jednom zauvijek u Svetinju našavši vječno otkupljenje.

Jer ako krv BIKOVA i JARACA i pepeo juničin kojim škrope onečišćene posvećuje za čistoću tijela, koliko će više krv Krista — koji po Duhu vječnom SAMOGA SEBE bez mane prinese Bogu — očistiti savjest vašu od mrtvih djela ZA SLUŽBU Bogu živomu.  Jevrejima 9:11-14

Mi primjetimo mnogo stvari iz ovih stihova. Prvo, mi nedobijemo otkupljenje zbog prolivanja krvi bikova i koza ( Stari Zavjet ). Drugo, pisac kaže: "našavši vječno otkupljenje ( za nas u King James prevod )" Ovo znaći da je pisao spašenim ljudima. Treće, vidimo da "mrtvih djela " nemogu nas spasti ( pogledajte Jevrejima 6 ) Mi nismo spašeni djelima. ( Rimljanima 11:6 ) Zato PRESTANI pokušavati da  zaslužite spasenje radeći; to su MRTVA djela !  Mi smo spašeni dragocjenom krvlju Isusa Krista prolivenom na križu. ( 1Korinćanima 15:1-4 ) Međutim, mi radimo kako bi " SLUŽILI" Bogu živomu. Spasenje je BESPLATNO, Ne po djelima ( Efežanima 2:8,9 ) Mi služimo Bogu jer smo VEČ spašeni. Spasenje i služba, uvjek ih držite odvojeno.  Hebrejima 9 i 10, u kontekstu knjige, vidimo da SPAŠENA Jevejska braća  su bili ubeđivani da se vrate nazad pod Levitski zakon i životinjski, žrtveni sistem Starog Zavjeta. Pisac pokušava ovdje da ih uvjeriti da je Isus večna žrtva za grijeh.  Da idemo natrag na Jevreji 1:3

"On, koji je odsjaj slave i otisak bića njegova te sve nosi riječju sile svoje, pošto KROZ SEBE izvrši očišćenje grijeha naših, sjede zdesna Veličanstvu u visinama;"

Ovo je tema knjige Jevrejima i predmet debate koju pisac je pokušao da obradi. Nastavimo u poglavlje 9. Kasnije u poglavlju, govori se o Isusu da je žrtva JEDNOM ZAUVJEK. U Starom Zavjetu, svećenik je ušao u hram svake godine, ali ne više.  Isusa je ušao u sveto mjesto da ukloni grijehe. AMEN.

24 Jer Krist ne uđe u rukotvorenu Svetinju, protulik one istinske, nego u samo nebo, da se sada pojavi pred licem Božjim ZA NAS.
25 NE da mnogo puta prinosi SAMA SEBE kao što velesvećenik svake godine ulazi u Svetinju s tuđom krvlju,
26 inače bi trebao pretrpjeti mnogo puta od postanka svijeta. No SADA se pojavio, jednom na svršetku vjekova, da grijeh dokine žrtvom SVOJOM.
27 I kao što je ljudima određeno jednom umrijeti, a nakon toga na sud,
28 tako se i Krist JEDNOM prinese da ponese grijehe mnogih. Drugi put će se, bez grijeha, ukazati onima koji ga iščekuju na spasenje. ( Hebrejima 9:24-28 )


U Hebrejima 10 imamo istu temu.
3 Ali po njima se iz godine u godinu čini spomen na grijehe.
4 Jer nemoguće je da krv bikova i jaraca oduzme grijehe.
8 Gore veli: Žrtvu i prinos i paljenice i okajnice za grijeh — koje se po Zakonu prinose — ti ne htjede i ne ugodiše ti;
9 onda reče: Evo, dolazim izvršiti, Bože, volju tvoju. Dokida prvo da uspostavi drugo.
10 U toj smo volji posvećeni prinosom tijela Isusa Krista JEDNOM ZAUVIJEK.
12 Ali ovaj, prinijevši jednu žrtvu za grijehe ZASVAGDA , sjede zdesna Bogu,
14 JEDNIM naime prinosom ZASVAGDA usavrši one koji ( su posvećeni u King James prevod ) . ( Hebrejima 10:3,4,8-10,12,14 )

Nije li ovo jedna od naj okrepljujučih knjiga u Bibliji?  Pogledajte koliko puta nam govori da je ISUS bio žrtva Boga, Jagnje Božije koje uzima grijehe svijeta. Koliko puta vidimo JEDNOM ZASVAGDA?  Stih 14 "zasvagda usavrši".  Da, znam, u nekim prevodima biblije stoji  " koji se posvećuju" . Ja vjerujem u prevod King James 1611 zbog mnogo razloga i tu piše " koji su posvećeni " Pisac, govoreći spašenim ljudima koji su napuštali Isusa i milost  želi dati sigurnost tim vjernicima. Radi to ovim rjećima " jer vjeran je Onaj koji je obećao." Spasenje JE o Isusovom obećanju nama.


22 pristupajmo s istinitim srcem u PUNINI vjere, srdaca škropljenjem očišćenih od zle savjesti i tijela oprana čistom vodom.
23 Držimo se nepokolebljivo nade koju ispovijedamo — (JER VJERAN JE ONAJ KOJI JE OBEČAO )
24 I pazimo jedni na druge da se potičemo na ljubav i dobra djela,  ( Hebrejima 10:22-24 )


OVDJE OVAJ STIH: Jer ako svojevoljno griješimo pošto smo primili spoznaju istine, više nam ne preostaje žrtva za grijehe, ( Heb. 10:26 ) Kada ćitate 1 Ivan 3:9 ( kasnije u ovoj knjizi: Poglavlje 13 ) vidjećete da svi mi praktikujemo greh. Mnogi od grijeha hrišćani počine su svjesno.  Razmotrimo sada Rimljanjima 7:14-25, da vidimo Pavlov uzastupnu bitku sa grehom. Što ja mislim sa "uzastupnu" je ovo - kada on je pisao Rimljanima, on je trenutno grešio. Pogledajte glagole. Oni su svi u sadašnje vrijeme.

14 Znamo naime da je Zakon duhovan; ja sam pak tjelesan, prodan pod grijeh.
15 Jer što radim, ne znam: jer što bih htio, to ne činim; nego što mrzim, to činim.
16 Ako pak činim ono što ne bih htio, slažem se sa Zakonom, da je dobar.
17 No sada to više ne činim ja, nego grijeh koji prebiva u meni.
18 Jer znam da u meni, to jest u tijelu mojemu, ne prebiva dobro. Jer htjeti je prisutno u meni, ali činiti dobro — ne nalazim.
19 Ta ne činim dobro koje bih htio, nego zlo koje ne bih htio — TO ČINIM.
20 Ako pak činim ono što ja ne bih htio, to više ne radim ja, nego grijeh koji prebiva u meni.
21 Nalazim dakle ovaj zakon: kad bih htio činiti dobro, u meni je prisutno zlo.
22 Jer po nutarnjem čovjeku imam radost u Zakonu Božjem,
23 ali vidim u svojim udovima drugi zakon koji vojuje protiv zakona uma mojega i zarobljuje me zakonom grijeha koji je u mojim udovima.
24 Jadan li sam ja čovjek! Tko će me izbaviti od ovoga smrtnoga tijela?
25 Zahvaljujem Bogu po Isusu Kristu, Gospodinu našemu. Tako dakle ja sȃm umom služim zakonu Božjemu, a tijelom zakonu grijeha. ( Rim. 7:14-25 )


Grćka reć za ČINIM u stihu 19 je prassw. Znači "praksa, po navici počiniti". DA, Pavle grešio je po navici / praksi. Greh je greh; namjerno ili ne. Većina greha je namjerno. Koji je bio svjesan grijeh o kojem se ovdje radi ?  To je odbijanje Isus kao žrtvu i  žrtvovanja životinja u Njegovo mjesto. U svakom slučaju, ako mi griješimo nakon što smo dobili znanje istine, bilo namjerno ili ne, više nam NE PREOSTAJE  ŽRTVA ZA GREHE.  Kako ISTINITA IZJAVA je ovo. Danas, NEMA ni koza, NEMA  janje, nitijedna životinja koja PREOSTAJE za žrtvovanje, koja može oduzeti grijeh. Danas, NEPREOSTAJE više nikakva žrtva za grehe. ZAŠTO? JEDNOM ZAUVJEK žrtva desila se pre 2000 godina, Isusova. Ovo je KONTEKST knjige! Moramo gledati kome je knjiga napisana, šta se događa, i rješenje. Svrha je bila ubedi spašene ljude, koji su se vratili NAZAD ka žrtvovanju životinja, da  žrtvovanja životinja nisu više potrebna. PRESTANITE to raditi! Više nam NE PREOSTAJE žrtva za grijehe. Njihovi postupci prilično dobro govore da " Isusova žrtva NIJE dovoljno dobra."  Ovo vjerovanje Sina Božjega pogazi ( stih 29 )


LIČNO PITANJE: Koliko ispovedajućih kršćana znate koji kažu, " Isusova žrtva nije dovoljno dobra" time da dodavaju jevanđelju?

Mnogi religiozni ljudi koriste ovaj pasuh kako bi rekli da čovjek može izgubiti spasenje. Kolika prevara! U stihu 14 čitamo " zasvagda usavrši ". Ako nanovo rodjen vjernik je usavršen zasvagda, kako mogu onda izgubiti spasenje?

Religiozni če uvjek uzeti stih izvan konteksta! Opet, on je govorio ovoj jevrejskoj braći koji su žrtvovali životinje " Nepreostaje više nikakva žrtva za grehe!"  Ako nastavimo čitati u Hebrejima  mi čitamo da su ti ljudi vjerovali evanđelje i činili neke stvari za kraljevstvo ( stih 32-35 ) Stih 35 je još jedan stih za sigurnost spasenja.

"Ne odbacite dakle svoga pouzdanja, kojemu pripada velika PLAČA." Stih 36 nastavlja, " Ta postojanosti vam treba, da biste, izvršivši volju Božju, zadobili obećano." ( Heb. 10 )

Šta je volja Božija?

" ... I ovo je VOLJA ONOGA koji me posla: da svatko tko vidi Sina i vjeruje u njega ima život vječni. I ja ću ga uskrisiti u posljednji dan.« ( Ivan 6:40 ) 

Koje je obećanja Boga? Spasenje je obećano onima koji vjeruju u završen rad Isusa na
križu. ( to je BESPLATAN DAR Boga; Efežanima 2:8,9 ) PLAČA je obećana onima koji se pridržavaju u vjeri i  urode plodove dostojane pokajanja ( pokajanje znači promjena mišljenja )


Da li ste vjerovali u JEDNOM ZA SVAGDA žrtvu Isusa ili vjerujete (uzdajete se ) u nešto drugo?
Možda se uzdate u ono sto pismo Hebrejima zove " mrtva djela" .
Ako ste verovali sam u ovu žrtvu Isusa, ti si usavršen zasvagda ( Hebrej. 10:14 )








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar